Kancelaria BSB Prawo i inwestycje

POLITYKA PRYWATNOŚCI

 

 

 

1. CEL POLITYKI PRYWATNOŚCI

 

Celem niniejszej Polityki prywatności jest wyjaśnienie zasad i podstaw przetwarzania danych osobowych, które odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych, w szczególności Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako: "RODO") oraz w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, a także wskazanie podstawowych praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

 

 

2. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

 

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria BSB Bugaj Gawenda-Staszczuk Radcowie Prawni Spółka Partnerska, z siedzibą przy ul. Kościelnej 73, 62-081 Przeźmierowo, NIP: 7812058430 (dalej jako: "Kancelaria").

Kontakt z Kancelarią w sprawach dotyczących danych osobowych możliwy jest:

  • korespondencyjnie, pod wskazanym powyżej adresem
  • pocztą elektroniczną pod adresem: rodo@kancelaria-bsb.pl

 

3. CZY PODANIE DANYCH OSOBOWYCH JEST OBOWIĄZKOWE

 

Przekazanie Kancelarii danych osobowych odbywa się na zasadzie dobrowolności, jednakże odmowa przekazania pewnych danych osobowych może skutkować brakiem możliwości nawiązania kontaktu, udzielenia odpowiedzi na zapytanie, czy też może uniemożliwiać lub utrudniać realizację umowy lub wypełnienie prawnie uzasadnionego celu. Kancelaria stosuje odpowiednie środki w celu zachowania poufności danych osobowych oraz zabezpieczenia ich przed niepowołanym dostępem osób trzecich.

 

 

4. CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ KANCELARIĘ

 

Przetwarzanie danych osobowych przez Kancelarię odbywa się na podstawie:

 

Art. 6 ust. 1 lit. b RODO

  • w celu wykonywania umów zawieranych przez Kancelarię z Klientami
  • w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO

  • w celu świadczenia przez Kancelarię usług na rzecz Klientów
  • w celach marketingowych, w tym poprzez informowanie o wydarzeniach, inicjatywach i działalności Kancelarii
  • w celu informowania o zmianach w prawie oraz udzielania porad prawnych
  • w celu zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego i prawidłowego działania strony internetowej
  • w celach statystycznych i analitycznych
  • w celu windykacji należności i dochodzenia roszczeń
  • w celu odpowiedzi na wiadomość lub rozwiązania poruszonej sprawy

Art. 6 ust. 1 lit. c RODO

  • w celu wypełnienia obowiązków ciążących na Kancelarii z mocy prawa, w tym obowiązków wynikających z przepisów o radcach prawnych
  • w celu realizacji obowiązków podatkowych i księgowych

Art. 6 ust. 1 lit. a RODO

  • w przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie newslettera lub materiałów marketingowych
  • w rekrutacji kandydatów do pracy w Kancelarii lub nawiązania współpracy na innej podstawie prawnej

 

5. GROMADZENIE DANYCH OSOBOWYCH

 

W zależności od charakteru świadczonych usług Kancelaria może gromadzić następujące kategorie danych osobowych:

 

  • Dane kontaktowe: imię i nazwisko, stanowisko, funkcja, nazwa spółki lub organizacji, numer telefonu, adres e-mail i adres pocztowy
  • Informacje biznesowe: dane dotyczące spraw, co do których otrzymano informacje lub w które są zaangażowani Klienci
  • Informacje dotyczące spraw lub postępowań: w wymaganym zakresie i tam, gdzie jest to niezbędne, w celu prowadzenia sprawy lub postępowania
  • Subskrypcje i preferencje: przy zapisywaniu się na listę odbiorców różnego rodzaju komunikatów prawnych, informacji lub newsletterów
  • Dane dotyczące dostawców: dane kontaktowe i inne informacje dotyczące podmiotów świadczących usługi na rzecz Kancelarii
  • Informacje techniczne: adres IP, rodzaj i wersja przeglądarki, ustawienia strefy czasowej, używany system operacyjny, rodzaj urządzenia

 

6. PRAWA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

 

RODO przyznaje szereg praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych:

 

  • Prawo do żądania dostępu do danych osobowych - prawo do zweryfikowania, czy Kancelaria przetwarza dane osobowe, a jeśli to robi – prawo do uzyskania do nich dostępu oraz otrzymania kopii przetwarzanych danych
  • Prawo do żądania sprostowania danych osobowych - jeżeli przetwarzane przez Kancelarię dane osobowe są niekompletne lub nieprawidłowe, można zażądać ich niezwłocznego sprostowania lub uzupełnienia
  • Prawo do bycia zapomnianym - prawo do żądania niezwłocznego usunięcia przez Kancelarię danych osobowych w określonych przypadkach przewidzianych prawem
  • Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych - możliwość żądania, żeby Kancelaria ograniczyła przetwarzanie danych osobowych w przypadkach określonych w RODO
  • Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych - prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, opartego na niezbędności ich przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię
  • Prawo do przenoszenia danych osobowych - prawo otrzymania od Kancelarii danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego
  • Prawo do cofnięcia zgody - w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody, prawo jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed cofnięciem zgody

 

WAŻNE: W przypadku danych osobowych przetwarzanych w związku z wykonywaniem zawodu radcy prawnego, realizacja niektórych z powyższych praw może być ograniczona ze względu na obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej, zgodnie z przepisami ustawy o radcach prawnych.

 

7. PRAWO DO WNIESIENIA SKARGI

 

W razie uznania, że przetwarzanie przez Kancelarię danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

8. PRZEKAZYWANIE DANYCH INNYM PODMIOTOM

 

Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa albo umowy powierzenia z administratorem danych osobowych. Odbiorcami danych osobowych mogą być:

 

  • sądy powszechne i administracyjne w ramach prowadzonych postępowań sądowych
  • organy ścigania i administracji publicznej w zakresie wymaganym przez przepisy prawa
  • komornicy sądowi w ramach postępowań egzekucyjnych
  • zewnętrzni dostawcy usług (w tym usługi IT, księgowości, biegli rewidenci, audytorzy)
  • podmioty zajmujące się hostingiem strony oraz przetwarzaniem danych osobowych
  • dostawcy narzędzi służących do analityki działania strony
  • izby radców prawnych w zakresie wymaganym przepisami o wykonywaniu zawodu

 

Wszyscy dostawcy usług zobowiązani są do zachowania poufności danych osobowych oraz do przetwarzania ich zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.

 

9. BRAK ZAUTOMATYZOWANEGO PRZETWARZANIA

 

Kancelaria nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w tym nie stosuje profilowania danych.

 

10. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

 

Dane osobowe przechowywane są w zależności od podstawy i celu przetwarzania:

 

  • Dane dotyczące spraw prawnych: 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone (zgodnie z art. 5c ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy o radcach prawnych)
  • do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową, z którą jest związane przetwarzanie danych osobowych
  • do czasu zrealizowania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię jako administratora danych
  • do czasu cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie danych
  • przez czas potrzebny na udzielenie odpowiedzi na pytanie lub rozwiązanie poruszonej sprawy
  • przez czas prowadzenia działań marketingowych lub do czasu wyrażenia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych

 

11. TAJEMNICA ZAWODOWA

 

Dane osobowe chronione są również na podstawie przepisów Ustawy o radcach prawnych oraz Kodeksu Etyki Radcy Prawnego. Tajemnica zawodowa radcy prawnego stanowi szczególną formę ochrony informacji powierzonych radcy prawnemu przez klienta oraz uzyskanych w związku ze świadczeniem usług prawniczych. Zakres tajemnicy zawodowej jest szerszy niż ochrona danych osobowych i obejmuje wszelkie informacje uzyskane w związku z reprezentowaniem klienta.

 

12. PLIKI COOKIES

 

Kancelaria stosuje pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu oraz poprawy jakości świadczonych usług online. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.

 

Rodzaje wykorzystywanych plików cookies:

 

Niezbędne (niezbędne pliki cookie)

 

Te pliki cookie są niezbędne do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny oraz obsługi płatności i sesji użytkownika. Są automatycznie aktywowane i nie można ich wyłączyć.

 

Funkcjonalne (opcjonalne)

 

Te pliki cookie zapisują Twoje preferencje na naszej stronie, ułatwiając nawigację i personalizując Twoje doświadczenie użytkownika. Wymagają Twojej zgody.

 

Statystyczne (opcjonalne)

 

Te pliki cookie są używane do zbierania statystyk odwiedzin strony, pomagają nam ulepszać Twoje doświadczenie online poprzez analizę zachowań użytkowników na stronie.

 

Marketingowe (opcjonalne)

 

Te pliki cookie są używane do celów marketingowych, śledząc preferencje i zachowania użytkowników, aby dostarczać spersonalizowane reklamy i oferty.

 

Zarządzanie zgodą na cookies:

 

Zgodę na cookies funkcjonalne, statystyczne i marketingowe możesz wyrazić za pomocą banneru zgody wyświetlanego przy pierwszej wizycie.

Wybierając "Zezwól na wszystkie" - wyrażasz zgodę na wykorzystanie danych z wszystkich kategorii cookies. Zalecamy jednak skorzystanie z opcji "Wybierz cookies na które wyrażasz zgodę"- aby wyświetlić okno z listą cookies i możliwością podjęcia decyzji z jakich kategorii cookies administrator może wykorzystać dane.

 

Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie poprzez:

 

  • Ponowne uruchomienie bannera zgody poprzez odpowiedni przycisk na stronie (ikona ciasteczka)
  • Zmianę ustawień w przeglądarce internetowej:

 

GoogleChrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl

Internet Explorer/Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/zarządzanie-plikami-cookie-w-przeglądarce-microsoft-edge-wyświetlanie-zezwalanie-blokowanie-usuwanie-i-używanie-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/jak-wyczyscic-pamiec-podreczna

Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies

Safari: https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac

 

 

 

13. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH

 

Kancelaria dąży do wdrożenia stosownych środków technicznych i organizacyjnych służących ochronie danych osobowych przed przypadkowym lub bezprawnym zniszczeniem, utratą lub zmianą, przed nieuprawnionym ujawnianiem lub dostępem, i przed wszelkimi innymi bezprawnymi formami przetwarzania. Celem jest zapewnienie poziomu bezpieczeństwa stosownie do ryzyka związanego z charakterem i sposobem wykorzystywania danych osobowych.

Dostęp do danych osobowych ograniczony jest do pracowników i dostawców, którzy muszą wykorzystywać te informacje i przetwarzać je w imieniu Kancelarii, i którzy zobowiązani są umową do zachowania danych osobowych w poufności i do zapewnienia ich bezpieczeństwa.

 

14. ZMIANY W POLITYCE PRYWATNOŚCI

 

Kancelaria jest uprawniona do zmiany niniejszej Polityki Prywatności w każdym czasie, w szczególności w razie zmiany przepisów lub wytycznych z zakresu ochrony danych osobowych. O każdej zmianie zostanie poinformowane na niniejszej stronie internetowej. Datę ostatniej modyfikacji wskazano na początku tego dokumentu.

 

Kancelaria BSB - Facebook
Kancelaria BSB - Instagram
Kancelaria BSB - Linkedin
Kancelaria BSB - YouTube
Kancelaria BSB - Telefon

Kancelaria BSB

Bugaj Gawenda - Staszczuk Radcowie Prawni

Spółka Partnerska

ul. Kościelna 73, 62-081 Przeźmierowo

NIP: 7812058430

nr rach: 98 1050 1520 1000 0090 8285 3053